Klanten Mountain Camp

30. september er det igjen klart for bølgeflyging over Golsfjellet. Hele uke 40 frem til 6. oktober er vi på plass med daglig briefing, teori og instruksjon i høydeflyging for de som trenger det. Slepefly på plass alle dager.

Foto: Kaare Weeg – Bølger over Golsfjellet

Hallingdal Flyklubb inviterer seilflygere til fjell, – og bølgeflyging i et av Norges fineste områder og vi har normalt gode bølgeforhold i tiden vi har foran oss.
Vi har etablert permanent ordning for å fylle pusteoksygen på Klanten. OBS. Fylling kun etter avtale – bruk av oksygenriggen krever utsjekk.
Hele uke 40 hvert år arrangerer vi fjellflygingsleir. Det betyr at kompetente instruktører er på plass og det vil gjennomføres briefing daglig.
Teoretisk og praktisk opplæring holdes for til de som ønsker det innen fjellflyging og høydeflyging med tilhørende bruk av pusteoksygen.

Sleptilbyes alle dager etter meldt behov.
Brukertilskuddet for besøkende piloter er kr 700 som dekker flyplasstilskudd, landingsavgift og fylling av pusteoksygen. Klubbmedlemmer som har betalt brukertilskudd kan i tillegg løse årskort for oksygen.
Klubben har egne priser på Storefjell Hotel for gjestende flygere.
Kontaktperson for campen er Ole Baartvedt M: 92288008 eller epost ole@baartvedt.no

Skolesjef seilfly er Hans Gjengedal, tlf: 90101904 hans.gj@online.no

Vel møtt på Klanten flyplass!