Klanten Mountain Camp med konferanse-flydag fredag 2. oktober

Hallingdal Flyklubb inviterer seilflygere til fjells. Helgen 26. september er det igjen klart for bølgeflyging over Golsfjellet. Hele uke 40 fra mandag 28. september og frem til 4. oktober er vi på plass med daglig briefing, teori og instruksjon i høydeflyging for de som trenger det. Slepefly på plass alle dager.

Fredag 2. oktober arrangerer vi i tillegg flydag for deltagere på Seilflykonferansen på Storefjell. Mulighet for prøveflyging av blant annet DG 1001 NEO , DG 1001 M og CT Sportsfly. Normalt samles ca 100 flyinterreserte på Klanten på slike dager, men for ordens skyld nevner vi at basert på myndighetenes Covid 19 regler kan det maksimalt være 200 personer samtidig på flyplassen. Vi vil ha åpen kiosk med variert utvalg av mat og drikke.

Fra flydagen på Klanten under seilflykonferansen i 2016

Vi tilbyr seilflyging i et av Norges flotteste områder og vi har normalt gode bølgeforhold i tiden vi har foran oss. Vi har etablert permanent ordning for å fylle pusteoksygen på Klanten. OBS. Fylling kun etter avtale – bruk av oksygenriggen krever utsjekk.
Hele uke 40 hvert år arrangerer vi fjellflygingsleir. Det betyr at kompetente instruktører er på plass og det vil gjennomføres briefing daglig. Teoretisk og praktisk opplæring holdes for til de som ønsker det innen fjellflyging og høydeflyging med tilhørende bruk av pusteoksygen.

Sleptilbyes alle dager etter meldt behov.
Brukertilskuddet for besøkende piloter er kr 700 som dekker flyplasstilskudd, landingsavgift og fylling av pusteoksygen. Klubbmedlemmer som har betalt brukertilskudd kan løse årskort for oksygen i tillegg.
Klubben har egne priser på Storefjell Hotel for gjestende flygere.
Kontaktperson for campen er Ole Baartvedt M: 92288008 / epost ole@baartvedt.no – Skolesjef seilfly er Hans Gjengedal, tlf: 90101904 / epost: hans.gj@online.no

Foto: Kaare Weeg – Bølger over Golsfjellet

Vel møtt på Klanten flyplass!