Klanten Mountain Camp 2022

Høstflyging på Golsfjellet – Klanten Flyplass uke 40.

Hallingdal Flyklubb inviterer seilflygere til fjell, – og bølgeflyging i et av Norges fineste områder. Det er normalt gode bølgeforhold i vårt området i tiden vi har foran oss.
Hele uke 40 hvert år arrangerer vi fjellflygingsleir.

Fra og med tirsdag er det daglig briefing kl 10:30

Kompetente instruktører er på plass og det vil gjennomføres briefing daglig- fra og med tirsdag kl 10:30.
Teoretisk og praktisk opplæring kan tilbys til de som ønsker å øke sin kompetanse innen fjellflyging og høydeflyging med tilhørende bruk av pusteoksygen.
I år starter Klanten Mountain Camp mandag 3. oktober campen varer til og med søndag 9. oktober.

I år er det «Seilflykonferanse» på Storefjell Hotel og vi bidrar med «Flydag» på Klanten fredag 7. oktober med tilbud om flyging og servering.For detaljer og priser se: https://www.nlf.no/seilfly/seilflykonferansen-2022

Det vil være slepefly på plass alle dager denne uka basert på påmeldinger og behov.
Brukertilskuddet for besøkende piloter som deltar på campen hele uka er kr 700 som dekker flyplasstilskudd, landingsavgift og fylling av pusteoksygen. Klubbmedlemmer kan alternativt løse årskort for oksygen. Seilfly på dagsbesøk fredag kr 100
Klubben har egne «pilot-priser» på Storefjell Hotel for gjestende flygere. (storefjell.no)
Dersom du vil delta ta kontakt med Ole Baartvedt – SMS til 92288008 eller på epost: ole.pilot@icloud.com

Vi har etablert permanent ordning for å fylle pusteoksygen på Klanten. OBS. Fylling kun etter avtale – bruk av oksygenriggen krever utsjekk.

Vel møtt på Klanten flyplass!