Klanten

Scroll nedover på siden for reportasje

Fly-inn for motor og mikrofly med

Offisiell åpning av «nye Klanten» den 17-09-2011

Vi ønsker alle med motorfly og mikrofly velkommen til fly-inn med markering/åpning av nye Klanten`s «asfalt». Sammenkomst i verkstedhangar på kvelden.

Vi inviterer til åpen dag der det er anledning for intereserte å få seg en introduksjonstur med fly

Program ser slik ut: KL: 1300  Nyåpning av Klanten med ordfører i Gol kommune og leder i Hallingdal flyklubb og andre sentrale personer i Hallingdal flyklubb

Vi har kjosk der det er å få kjøpt pølser, hamburgere, vaffel , kaffe, drikke mm.

Vi ønsker alle flyintreserte velkommen til Klanten denne dagen

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reportasje fra åpningen følger:

Klikk på bildene for større utgave.

Oversiktbilde fra en del av flyene som møtte opp til åpningen.

Den offisielle åpningen av nye Klanten ble foretatt av ordfører  Olaug Grønseth Granli i Gol kommune og lederen i Hallingdal flyklubb Erik Hansegård med Hans Gjengedal som flygende snorklypper.

Med klubben sine fly telte vi til 52 fly tilsammen som vi synes var meget bra, vi ønsker alle velkommen tilbake en annen gang.

Etter en travel tid for tårnbetjent Knut Kvissel når alle flyene hadde kommet ned, ble det først tale av vår leder Erik Hansegård så kom ordfører Olaug Grønseth Granli i Gol kommune der hun først kom med en fengende tale om klubbens historikk for deretter å klarere flygende snorklypper Hans Gjengedal fri bane 29 for landing og snorklypp, deretter kom 2 av medlemmene som fløy en fin oppvisning med modellfly. vi var også så heldige at vi hadde besøk av Hans Petter Furre som fløy en meget fin tur med  Bird Dog.

Ellers så lar vi bildene under tale for seg.

Ordfører i Gol kommune Olaug Grønseth Granli

Leder i Hallingdal flyklubb Erik Hansegård

Mye folk tilstede            Hans Gjengedal klar           Her går snoren

Bird Dog i aksjon             Modellflygutta gjør klar    Bra med folk tilstede