Bra aktivitet under høstuka

Vi hadde ca 120 bevegelser på Klanten uke 40.

Av klubbens fly var tre seilfly og ett motorfly i bruk. I tillegg hadde vi 10 besøkende fly både motor, TMG, seil og seil-selvstart i løpet av uka. Tilsammen ca 120 bevegelser, 40 flyslep logget og flere introturer for besøkende. Med god besøk av «turister» gikk kiosken «varm» i rette forstand på fredag. Vafler, pølser, burgere og drikke gikk unna. Veldig greit med Vipps som er nytt av året i klubben! Med flybart vær åtte dager i strekk ble dette en av de bedre høstleirene tross av bølger kun første del av uka. Fin termikk til 2500 meter i oktober er også godkjent. Samlet resulterte dette til flere lange seiflyturer i fine høyder. En TMG utsjekk og en elev ferdig med utført utelanding og all teori er nå klar for oppflyging til SPL. Vindstille og høytrykk ble en perfekt avslutning for Akroflyging med seilfly fredag.