Vil med dette «friske opp» litt rundt det med Fartøysjefens plikter:
Før hver flyging skal det fortas en «Pre Flight Inspection»
Det henger en liste i Klubbhuset med Piloter som er godkjent for å ta denne inspeksjonen.
Vær spesielt nøye med å sjekke mønster på dekkene, (asfalt)
V.hovedhjul var slitt ned til korden, kun på et lite område (låst hjul v landing, el.kraftig oppbremsing).
Før flyging skal Fartøysjef forvisse seg om at flyets fartøydokumenter er gyldige. (Dato N-ARC)
Sjekk tid til neste Ettersyn, rapporter til Tekninsk ved mindre enn 5 timer til neste ettersyn.
Taxing.
Det skal ikke Taxes på Grus i forbindesle Bensinfylling o.l. Flyet skal trekkes /dyttes for hånd.
Tauetraktor SKAL IKKE BRUKES.
Førøvrig henviser jeg til klubbens Bakkeinstruks.
God Flytur.
Hilsen Ole Gjengedal
Teknisk Leder